Проект eTwinning “ORIGAMI”

Емоції інтересу і радості тісно пов'язані з пізнавальною діяльністю дитини. Інтелектуальний успіх неможливий, якщо дитина активно не переживає ці емоції. Краса, освіченість, емоційна напруга матеріалу, що вивчається, через вміле викладання передаються дітям, заохочують їх. Щира захопленість вчителя предметом чудодійно впливає на учнів.

Про одного з таких педагогів Макаренко писав: «На його обличчі було стільки емоцій і правди, стільки розуму, то захопленого, то осудливого,

стільки стримуваної сили душі, що ми не могли відірватися від його обличчя. Викладаючи нам, він сам жив гаряче і глибоко, хоча і не хотів демонструвати нам це своє справжнє людське життя».

Таким чином, важливою умовою навчального процесу є емоційне ставлення учнів до предмета, що ними вивчається та до того, що вони виконують на уроці.

Великий сучасний філософ X. Г. Гадамер, даючи інтерв'ю у 90-річному віці, сказав: «Людина вчиться тільки дякуючи подиву. Варто задуматися ще й ще раз, щоб зрозуміти, що процес навчання без такого простого предмета, як подив - марний труд, марні зусилля протягом місяців, років життя. Отже, усю педагогіку слід будувати на технологічній базі, яку можна назвати «організацією подиву».

Тож, основною ідеєю проекту “ORIGAMI” стало дослідження  емоцій під час навчального процесу, оскільки вважається, що все, що викликає емоції дітей, позитивно впливає на вивчення предмету (у даному випадку іспанська мова). Учасниками проекту eTwinning “ORIGAMI” стали учні 5-А та 5-Б класів НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів №9 – спеціалізована школа» міста Олександрії та їхні ровесники з Іспанії (CEIP LES ARENES, Valencia).

Чому саме “ORIGAMI”? Саме ручна конструктивна праця з виготовлення виробів орігамі є важливим засобом розвитку сфери відчуттів, розуму, творчих сил, естетичного смаку. Така праця розвиває й удосконалює всі психічні якості дітей, зокрема, точність сприймання, спостережливість і чутливість до виконуваних рухів.

Процес роботи з орігамі є неможливим без розумового і фізичного напруження, тобто без значних вольових зусиль, при цьому іноді протягом тривалого часу, бо на шляху до досягнення мети можуть бути зовнішні та внутрішні перешкоди. Як колективна діяльність, праця з орігамі потребує від кожної дитини співучасті в спільній діяльності.

Практична робота учнів з орігамі полягає у виготовленні паперових виробів у поєднанні з малюванням, аплікацією тощо. При цьому в них формуються такі групи умінь:

- мовленнєві,

- графічні,

- практичні

- навички роботи з папером,

- розвиваються уявлення про конструкційні особливості предметів,

- виявляється активність у складі творчої групи.

На першому етапі проекту діти знайомилися та розповідали про свої захоплення та вподобання. Для цього учні ознайомилися з програмою VOKI, за допомогою якої створювали свої образи та відеопривітання. Звісно, все нове та цікаве викликало багато позитивних емоцій! Допитливість, приємні і успішні дії - все це стимулює інтерес у дитини.

У роботі над проектом я надавала учням більше свободи для гри, розвитку уяви і фантазії. Було багато «Чому?», «Як?», «Де?»… Якщо діти мають стільки питань, значить їм це цікаво і значить, що вони знайдуть відповіді на ці питання. Учасники проекту презентували свою школу, своє місто та сім’ю. Виявилося багато спільного, не дивлячись на те, що діти з різних країн.

Діти працювали в змішаних парах (кожен учасник проекту мав свого партнера з Іспанії). Одним із самих незабутніх моментів проекту був день, коли учні з України отримали листівки з Новим роком  з Іспанії, а наші колеги по проекту отримали листівки з України. Кожна листівка була виготовлена своїми руками та підписана персонально для свого партнера по проекту.

Далі більше. Діти стали учасниками роботи над «Грою емоцій». Що це за гра? Це настільна гра, в якій беруть участь команди з Іспанії та України. Кожна команда по черзі кидає кубик і, в залежності від того, яка емоція їй випаде, виконує те чи інше завдання. Серед запропонованих завдань були загадки, розмальовки, створені учасниками проекту, завдання на створення орігамі тощо. Усі завдання викликали багато позитивних емоцій та виконувалися залюбки.

Однією з емоцій, над якою працювали діти, був страх. Що може викликати страх? Чому? Як побороти страх? Учасники проекту зображали на малюнках те, що в них викликає страх та писали короткі роздуми про те, як його побороти. Всі матеріали зібрані в віртуальній книзі, створеній за допомогою програми WIDBOOK.

Використання ІКТ у роботі над проектом є важливим пунктом, оскільки дозволяє презентувати результати своєї роботи в оригінальній формі.

Знаннями, емоціями та навичками, отриманими під час проекту, діти змогли поділитися під час фінальної відеоконференції між учасниками проекту (Іспанія – Україна). Подякувавши всім за співпрацю, учні попрощалися з надією на таку ж плідну співпрацю в наступному році в новому проекті.